2019. december 30., hétfő

Lizbeth 4. rész: Az előkészületek és egy pokoli éjszaka Írta: *Kyra*


Sibill hercegnő látogatása teljesen felforgatta a napomat. Édesanyám kedvessége oldotta a kettőnk közötti feszültséget. Azokból a szemekből könnyen leolvasható volt, hogy mennyire neheztel rám, amiért Erhard engem vett feleségül és nem őt...


A kedves vendég egy tucat csomagot hozott magával. Amiből arra következtettem, hogy egy darabig nálunk vendégeskedik. Lassan ballagtam utánuk, de a szobába érve azon tanakodtam: hova üljek? ...nem akartan udvariatlannak tűnni, de ha lehet, el is akartam kerülni vele a kínos szemkontaktust.
- Képzeld, Liz babát vár! - huppant le anyám lelkesen a kanapéra. Sibill a kijelentését hallva egy pillanatra ledermedt, majd lassan ő is helyet foglalt:
- Úgy érted, terhes? - kérdezte pislogva. Anyám széles mosollyal bólogatott felé. Ekkor elhallatszott a kedves barátnő szájából egy újabb kérdés:
- Máris?
Így van! Fogadd el! Erhard és én boldogan élünk míg meg nem halunk!
- Ha Erhard korát nézzük, talán mégis most jött el az idő, hogy közös gyermekük szülessen – kezdet bele édesanyám – Ugyebár egy gyereket fel is kell tudni nevelni. Élete jelentős és legszebb pillanataiban vele lenni.
Bagoly mondja verébnek... muszáj itt lennem? Ezeket hallgatnom?


Egyetlen egy olyan téma nem hangzott el, melyben érdemben hozzá tudtam volna szólni.
- Eliza, akkor ezt meg kell ünnepelni! - lelkesedett fel hirtelen Sibill – Nyár óta nem volt alkalmam ismerkedni. Kérlek, szervez egy bált!
- Liz várandósága tényleg nagy öröm számunkra. De talán jobb lenne...
- Anya, részemről rendben van. Örülnék ha újra láthatnám Leontin és Linas herceget.
- Akkor azt hiszem... ezt megbeszéltük. Legyen egy karácsonyi bál!
- Karácsonykor nálunk mindig a szűk családi kör gyűlik össze. Inkább előtte kellene... - javasolta anyám, széles mosollyal az arcán. Hihetetlen ez a két nő! Mintha rokonok lennének... Összedugták a fejüket és közösen kitalálták mikor lenne alkalmas az időpont. Már majdnem elaludtam, amikor végre kisütötték milyen stílusú karácsonyi dekorációkat szeretnének.
- Jól vagy, Liz? - pillantott rám édesanyám. Én kiegyenesedtem és bólogattam felé:
- Jól, de kissé fáradtan. Sikerült mindent megbeszélnetek?
- Már majdnem végeztünk. Nyugodtan pihenj le a szobádban, kincsem.

***


Teltek, múltak a napok. Az otthonuk kívül-belül egyre hangulatosabbá vált. Sosem fogom megérteni miért kell minden helységben egy karácsonyfának állnia. Ahogy azt se, miért kell őket egyesével feldíszíteni? Komolyan, kínomban a harmadik fát már egy széken ülve aggattam fel díszekkel.

***


A bál előtti napon a régi ruháimat nézegettem:
- Lehet, utoljára fogom tudni viseli ezeket a ruhákat...
- Kétlem, gyermekem. A családunkban a nők, az első szülésük után szépen lassan visszanyerték a karcsú alakjukat. Szóval, ne búcsúz el azoktól a gyönyörű ruháktól.
Valahogy nem éreztem magam jobban. Sajnáltam, hogy a férjem nem lesz itt a bálon. Majd megpillantottam az a vörös ruhát, amiben először mentem férjjelöltre „vadászni”. Amikor az egész világ az hitte, hogy az a beképzelt majom a titkos szerelmem. Félve a nagymamám pillantottam:
- Nem vehetnék fel egy smaragd zöld színűt?
- Dehogy nem. A vörös színt hagyd meg Sibill hercegnőnek. Az ő korában már nagyon be kell vetnie magát, ha nem akar élete végéig egyedül maradni.
- Ebben van valami...

***


Elérkezett a nagy pillanat, hogy az esküvőm után végre újra láthassam a barátaimat. A vendégek többségét nem ismeretem, mivel anyám és a kedves barátnője minden élő nemes, híres és gazdag nőtlen férfit meghívtak. Emlékszem, az én nagymamám ennyire nem volt alapos. A nyáron még nagyon híres voltam a botrányaimról... vagy talán azért nem voltak ennyien, mert nem mertek eljönni? Végül, ha nem is olyan gyorsan, de jó vége lett a történetemnek. A férfiak között kiszúrtam egy nagyon magas, szőke férfit:
- Leo! - kiáltottam fel. Leontin felém fordította a fejét és fülig ért a szája:
- Liz, de gyönyörű vagy!
- Köszönöm! Ilyen lazán? - néztem végig az öltözetén.
- Igen... oké, őszinte leszek. Nem szeretem úgy kikenni magam... és ezért eléggé furcsán néznek rám.
- Ez most komoly? - nevettem el magam.
- Holt komoly! Az öcsémmel és Karionnal már megbeszéltük, hogy ilyen „lazán” jövünk hozzád. Meg amúgy is ez részünkről csak egy baráti összejövetel. Sibill hercegnő dolgaihoz nekünk semmi közünk.
- Igen, megértem... és hihetetlen milyen milyen világban élünk, hogy az embernek még stílusa, egyénisége sem lehet.
- A szívemből szóltál – csókolta meg a kézfejem – Erhard még nem jött vissza?
- Szenteste már itthon lesz, azt mondta.



Még úgy húsz percen keresztül beszélgettünk. Az öccse és Karion bármikor betoppanhatnak. Néha-néha az ajtó felé pillantottam.
- Hozhatok valamit inni?
- Igen, gyümölcslevet kérnék. Mondjuk, körtét.
- Ugye most viccelsz? Véletlenül nem körte pálinkára gondoltál?
- Nem. Konkrétan csak is alkohol mentes italra – pontosítottam.
- Rendben... máris hozom.
Láttam az arcán mennyire meglepődött. De örültem, hogy még nem kérdezett rá, miért pont arra esett a választásom.. 



Éreztem, valaki megállt mögöttem. Nem, biztos, hogy a férjem az. Talán Karion...
- Szia!
Felismertem a hangját és ijedtemben majdnem ugrottam egyet. Ő rá egyáltalán nem számítottam... 
- Már el is felejtetted a nyári kalandunkat? - lépett hozzám közelebb. 
- Mit keresel itt? - kérdeztem Danieltől, úgy, hogy közben rá sem néztem. Hiába tekintettem körül a teremben, egyetlen ismerőst és közeli rokont se láttam, aki megmenthetne tőle. Talán, mégse volt jó öltet egyedül maradnom... 
- Nyár óta csak rád gondolok. Nem tudok más nőre nézni. Kérlek, válj el...
- Én babát várok... - vágtam hirtelen a mondandójába, csak hogy éreztessem vele, hogy már rég lezártam a nyári kalandunkat.
- De hogy is.. ne mondj ilyet, csak azért hogy lerázz.
- Mint nő ilyesmivel nem füllentenék. Komolyan mondom.
- Ez biztos? - gondolkodott el, s rögvest így szólt - Sebaj, akkor is válj el és majd csinálunk mellé egy kis tesót!



Halkabban nem lehetne engem győzködni? Félve körbepillantottam a teremben. Néha-néha ránk szegezték a tekintetüket, de úgy tűnt semmit se fogtak fel abból, amiről mi beszélgettünk. Szerencsére...
- Nézd! - mutatott kettő ismerős személy felé. Mind a ketten a személyzet formaruháját viselték.
- Ezt nem hiszem el... - sápadtam el hirtelen, Eric és Emily láttán – Mégis hogy jutottatok be?
- Tudod, kedvesem, pénzzel bármit ellehet intézni.
Nos, igen... Danielre ez jellemző.
- Daniel West? - kopogtatta meg a vállát a kedvenc testőröm, Herold.
- Igen, személyesen. 
- Láthatnám a meghívóját?
Micsoda időzítés! Ideje lelépnem... Most vagy soha! 



Ahogy kapkodtam a lábaimat, észre se vettem, hogy majdnem belerohanok Karionba.
- Hova ez a nagy sietség?
- Menekülök, kérlek, segíts... - könyörögtem neki. Karion hamar vette a lapot:
- Erre gyere, Linas már vár minket. 
Követtem Kariont egészen addig, amíg egy hölgy az utunkat nem állta:
- Szia, Karion! Remélem nem felejtetted el, hogy ígértél nekem egy táncot.
- Szia... nem, de most... - dadogta, de a ifjú hölgy meg se várta míg egy értelmes válasszal megtiszteli. Megragadta a karjánál és a magával húzta a többiekhez. Oké, Karion táncra kényszerült. De akkor most hogy fogom megtalálni a barátaimat? Ameddig ezen járt az eszem, éreztem, hogy már megint valaki mögém sompolyog:
- Máris távozni készül?



Eric kedvesen tekintett rám, de bennem még mindig azok a kellemetlen nyári emlékek játszódtak le. Újra és újra... Vajon mit akarhat tőlem? Daniel hamar leszerelte Heroldot, majd ő is csatlakozott hozzánk:
- Hol is tartottunk?
Rá se figyeltem. Jobbra és balra fordítottam a fejem a teremben, Heroldot keresve.
- Sikerült meggyőznöm, hogy igen is szerepelek a meghívottak listáján. Szóval, nem dobhat ki. 
- Sajnálattal hallom... - sóhajtottam elégedetlenül, majd arra eszméltem, hogy Daniel elbambult:
- Ő ki?
Megfordultam, s egyértelművé vált számomra, hogy pont a szőke ördög kelthette fel az érdeklődését:
- Ő? Csak Sibill...
- Egy pillanat, mindjárt visszajövök... 
Talán jobban, mint azt hittem. Eric még mindig kedvesen mosolygott rám. Mi mást tehettem... viszonoztam, mintha minden a legnagyobb rendben lenne. 
- Maga meg mit ácsorog itt? Nem látja hogy tele van üres poharakkal az asztal? - támadta le az őrömet, Leontin. Eric a rideg tekintetével percekig elidőzött a szőke hercegen, s távozott. 
- Úgy viselkedik, mintha testőr lenne... miért vagy ilyen elnéző?
- Rossz szokás... tudom. 



Bementünk az egyik szobába, ahol Linas és Karion már vártak minket:
- Hol voltatok eddig?
- Én Lizt kerestem, ő engem... - válaszolt az öccse kérdésére, Leo. Annyira elnehezültnek éreztem a fejem, nem tudtam megállni, hogy ne vegyem le koronámat:
- Így már sokkal jobb... - sóhajtottam fel megkönnyebbülten, s elkényelmesedtem az egyik fotelben. 
- Képzeljétek, Liz beteg. Körtelevet kért... - kezdet bele a mesélésbe Leo. Karion nem bírta ki, hogy ne vágjon a szavába:
- Nem beteg.
- Akkor mi a baja? Mindenki ünnepi hangulatban van, ő pedig...


Ekkor jött el az idő, hogy végre szóhoz jussak:
- Nem vagyok beteg, csak gyereket várok – Ahogy kimondtam, minden szem reám szegeződött. Percek múlva Leo bűnbánóan megtörte a csendet:
- Ne haragudj, Liz... erre egyáltalán nem gondoltam.
- Semmi baj. Tudom, hogy most nagyon furán viselkedem. Néha én is úgy érzem, mintha beteg lennék. De ez az állapot, boldoggá tesz.
- Gratulálok! - kiáltott fel örömében Linas, majd a barátjára pillantott – Karion, te nem is szól hozzá?
- Én már tudtam. Amikor legutóbb találkoztunk, elmondta nekem – dőlt hátra a heverő támlájának – Liz, az a fura fickó mit akart tőled?
- Ő rabolt el... Nem ismerted fel?
- Ő volt nálunk a testőr? - nézett rám döbbenten – Bántott téged?
- Nem bántott – feleltem halkan, s miután felidéztem az eddig történteket, nem tudtam magamban tartani a gondoltaimat – Ez egy pokoli éjszaka és már alig várom, hogy végre vége legyen.
A fiúk egy szót se szóltak, nem volt mit hozzáfűzniük. Ahogy ültem, végignéztem az előttem álló üvegasztalon, ahol egy felszeletelt torta várt ránk. A fiúk még az italokról is gondoskodtak.
- Liz, kérsz egy szeletet a tortából? - nyúlt egy újabb tányérért Leo. Bármennyire is elrontották a kedvem, a barátaim jól tudták mit kell tenniük, hogy oldják a hangulatot. Ekkor tudatosult bennem, hogy rájuk mindig számíthatok.


5. rész: Köszönöm, hogy vagy nekem! (Hamarosan)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése