2019. november 18., hétfő

Interjú a főszerkesztővel (2019.)


Sziasztok!
Erika vagyok és ki más is lehetne a következő alanyom, mint maga az oldal főszerkesztője!
Az utóbbi időben azon aggódott, hogy idén a kicsiknek nem lesz mit olvasniuk. Ugyanis a visszajelzések azt mutatták, hogy igény van a korhatár nélküli történetekre is.

Kedves Kyra, Ametiszt történetét ezért írtad meg és illusztráltad le?

Kyra: Maradjunk abban, hogy is-is. Persze ez is benne volt a pakliban. Szeretek a fiatalabb olvasóknak is írni, illusztrálni. Van miből válogatnom a gyerekkorban írt történeteimből. Azonban Ametiszt története a legfrissebb vázlataim egyike volt. 

Furcsa, hogy idén először nem novellát publikáltál, hanem egy képregényt. Ez egy próba volt?

Kyra: Igen, gondoltam én is kipróbálom. De bevallom, nem jött be. Nem szeretnék a jövőben ebből rendszert. Néha-néha a jövőben bevállalok egy-egy képregényt, de hozzám a novella és a sorozat írás sokkal közelebb áll, úgy jobban kitudom fejezni magam. A képregényben a „képnézegetésre” koncentráltam, hogy majd azok mesélnek helyettem. Ne kelljen minden egyes képhez leírnom mi történik. Nehezen tudtam megállni. A képek szerkesztése még több időt és energiát vesz igénybe. Most, hogy már túl vagyok ezen, jobban átlátom mennyi munka van benne egy ilyen történetben.


Igen, de észrevettük, hogy te nem úgy szerkesztetted meg a képeket, mint a többiek. Ezt te találtad ki?

Kyra: Igen, én találtam ki, hogy ne egyesével legyenek rá rakva a szövegek, hanem 2-3 képet raktam össze és úgy lettek rászerkesztve a szövegbuborékok. Itt-ott a méret nem stimmelt. Nem egyedül dolgoztam a képek szerkesztésén. Én a képeket raktam össze, a szövegbuborékokat Caspian szerkesztette rá. 

Azt olvastam, te és Caspian mostanában sokat ötleteltek, rendszeresen levelezel vele. Lesz közös történetetek?

Kyra: Nos, ezért szeretek csapatban dolgozni és olyan levelezőrendszert kezelni, amiben te és többiek is beleláttok... Semmit se lehet eltitkolni előttetek. Néha-néha privátban levelezünk, de ha véleményről van szó, akkor az oldal szerkesztőinek címezi. A válasz, egy határozott: igen. Készül a The Lost Hero c. képregény folytatása. Ez egy sorozat lesz, amit lehet, hogy én fogok leillusztrálni. De idén már biztos, hogy nem fog premierezni.


Ez a képregény sok olvasónak tetszett. Most biztos boldogan olvassák a beszámolódat. Hol tartotok a történet elkészítésében?

Kyra: Nem állunk rosszul. Sokáig azt hittem, hogy ez lesz az idei első sorozat premier az oldalon. De Caspian jelezte, hogy tartalmilag nem áll jól, hogy le is tudja illusztrálni. Nekem majdnem minden megvan a The Sims 4-hez. Közösen írtuk meg, most már tényleg csak a képek hiányoznak a publikálásához. Abban egyeztünk meg, hogy közösen megírjuk a második évadát is. Caspiantól megkaptam Ektát, tini formában. Ő lesz a sorozat főszereplője, de ott már felnőttként láthatjuk viszont. 

Majd róla is kérünk képeket!
Amikor Ametiszt történetén dolgoztál, sokan a cicalány csodájára jártunk. De most térjünk vissza rá. Mi nagyon várjuk a folytatását és egy csoportban írtad, hogy már dolgozol rajta. Kérlek, fejtsd ki bővebben!

Kyra: Marcsy és a többiek kitalálták, hogy legyen új közösen írt sorozatunk is. Ebbe több írót is bevehetnénk... Azóta a csapat összeállt. De ahhoz, hogy konkrét dolgokról tudjunk írni, ahhoz tudni kell, hogy milyen tartalmak állnak a rendelkezésünkre. Én most az egyedi tartalmakra utalok: különböző állatok fülei, hozzá illő farok, maszkok / arcfestések... stb. amikor ezeket keresgéltem akkor jött az ihlet, hogy ilyen történetet szeretnék az oldalra, de a tizenkét éven aluliaknak. Eredetileg sorozat volt tervben, voltak ötletek... de kellett hozzá egy előzmény, ami Ametiszt címmel el is készült. 

Tervezel még a közeljövőben ennek a korosztálynak írni, illusztrálni?

Kyra: Igen, már nagyon régóta tervezem az Infernal Princess c. sorozatom második évadát. Ami kérésre, bemutatja Lizbeth hercegnő családját. A nővérét, Lorent, tavaly egy Simnovellában ismerhették meg az olvasók. Az volt az utolsó The Sims 2-es illusztrálásom. Most a negyedik szériával szeretném megvalósítani a folytatást.


Ez nagyon érdekes! Kíváncsian várom, milyenek lesznek a szereplők a The Sims 4-ben! Sajnáltam, hogy tavaly a technika közbeszólt és elmaradt a Hunter and the Witch c. Simnovellád premiere. Hogy sikerült megoldani?

Kyra: Kettő textúra módot „összegyúrtunk”. Mivel hiába jelentettük az alkotónak a hibát, azóta se javította ki. Nem akartam elölről kezdeni ez miatt az illusztrálást. Inkább kerestem rá megoldást.

Ügyesek voltatok. Nekem az a történeted is nagyon tetszett. Örülök, hogy idén is aktívan írsz, illusztrálsz és segítesz másoknak. További sok sikert kívánok neked!

Kérdezett: Erika
Válaszolt: *Kyra*

Készült: 2018.11.08.


Előzmény: Interjú a főszerkesztővel (2018.)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése