2017. december 29., péntek

Tóth Ádám tervei 2018-ban (Spoileres Interjú)

Helló!

Jack vagyok és visszatértem, hogy még az idén Tóth Ádámnak is feltehessek néhány kérdést. Kyra mellett ő volt a másik aktív író, aki ebben az évben az izgalmas sorozataival szórakoztatott és megborzongatott minket.

Mióta foglalkozol Simképregény készítéssel?

A szomszédok első évadának albuma 2016. Júliusban került ki egy simses facebook csoportba. Legalábbis amikor már összesítve tettem ki albumba. Már előtte is kikerült pár rész, szóval inkább azt mondanám, hogy olyan másfél éve.

Csak képregényeket készítesz? Honnan jött az öltet?

Jelenleg igen. Igazából először videó sorozatokat akartam csinálni és még kerestem is hozzá embereket, akik adnák a hangjukat a szereplőknek, de sajnos a gépem nem bírta a hosszabb sims videókat és nagyon macerás lett volna kis részletekben felvenni, szóval félre raktam az ötletet.

Próbálkoztál már a történeteid elmeséléseivel? Értem úgy, hogy a képekre egyáltalán nem írsz. Azokat csak hozzácsatolod a történetedhez.

Igen, régebben blogoltam. Több történetem is futott blogon, de az nem simses volt. A képregény sokkal közelebb áll a videóhoz és engem mindig is inkább a videók meg a filmek világa vonzott. Nem igazán szeretem a leírásokat, inkább a párbeszédeket, szóval nem menne olyan jól a leírásos fajta.

Milyen történeteket szeretsz? Miből nyersz ihletet?

Imádom a sorozatokat, ezért készítek én is olyanokat. Sokkal jobban ki lehet bontakozni és sokkal jobban fel lehet építeni a történetet. Konkrét műfajt nem tudok mondani, de szeretem az ilyen izgalmas, rejtélyes, titkokkal teli és fordulatos történeteket.

A Szomszédok első évadát nagyon szeretik az oldal olvasói. A második évaddal úgy érzem sikerült meglepned őket. A visszajelzések miatt készítetted a második évadot vagy már alapból így tervezted el?

A Szomszédok volt az első sorozatom. Nem tudtam, hogy mennyire fog tetszeni az olvasóknak, de én is észrevettem, hogy szeretik. Először úgy terveztem, hogy egy évados lesz, de nagyjából a felénél láttam, hogy nagy már a rajongói tábor, szóval kicsit tovább gondoltam elkezdtem inkább felvezetni a második évadot.
Annál pont az volt a cél, hogy meglepjem őket. Direkt raktam bele több váratlan fordulatot.

Mit üzensz a rajongóidnak, lesz harmadik évad?

Ez egy nagyon nehéz kérdés. A Szomszédok elején érezni, hogy nagyon kezdetleges sorozat és én úgy érzem, hogy a második évad vége fele jutottam el oda, ahova akartam. Sokáig inkább egy szálon ment a történet, de a második évad vége fele, meg ugráltunk a különböző szálak és helyek között. Ezért lett az utolsó rész majdnem 100 kép. Szerintem így sokkal izgalmasabb és pörgősebb egy sorozat. Tehát ha lenne most egy harmadik évad, akkor az eddig legjobb kivitelezésű, viszont soha nem lesz ilyen. A kezdeti 8 simből, már csak 3 él és szerintem így nem lehet folytatni a sorozatot. Meg már a sorozat első részében megvolt az alap, hogy mi lesz és ez lezárult a második évad végén. Innen már teljesen új dolgot kéne felépíteni új szereplőkkel és azt már nem szeretném a Szomszédok címével illetni. De a rajongóknak van egy jó hírem…


Még fut a Titkok című sorozatod. Annak lesz következő évada?

Nem terveztem, de bármi megtörténhet. Az biztos, hogy ennek az évadnak a végén kiderül, hogy ki a gyilkos. Még egyelőre nem tudom elképzelni, hogy utána lehet e még kezdeni valamit a szereplőkkel, de szerintem nem nagyon. Az egész erre az ügyre lett felépítve. Mindenki titkai egy emberhez vezetnek vissza, aki már halott. Következő évadba fura lenne hirtelen behozni egy másik szereplőt, aki szintén tudja mindenkiét és ismeri őket, de még sem volt szó róla. Úgyhogy a válaszom elég erős nem, de ha lesz valami ötletem akkor talán.

Végül elérkeztem a legfontosabb kérdéshez: Mik a terveid jövőre? Maradsz az akció, krimi és kaland történeteknél, vagy megpróbálsz más felé is nyitni?

Év elején szeretném lezárni a Titkok sorozatot. 5 új sorozatot tervezek a következő évre, ami mind marad a szokásos stílusnál ám mégis mindegyik más lesz. Mind az 5 sorozat a Szomszédok világában játszódik. Nagyon szerettem azt a sorozatot és nehezen váltam meg tőle, szóval most hivatalosan bejelentek 5 új Szomszédok Spin-off sorozatot. Ezek mind a megszokott világban játszódnak, de más-más ember áll a főszerepben. Tehát itt a Szomszédokkal ellentétben nem 8, hanem mindegyikben 1-1 főszereplő lesz, akinek a sorsa alakulását figyelhetjük meg. Be is mutatnám pár mondatban a jövőre érkező sorozataim.

Jack élete: A Szomszédok sorozat egyik legnépszerűbb karaktere. Rengetegen szavaztak arra, hogy legyen az ő életéből egy külön sorozat, szóval lesz. Egészen kis korától figyelhetjük meg, hogy hogyan nő fel és sok mindenre válasz kapunk, ami az anyasorozat közben felmerült bennünk.

Emma nyomoz: Az ő sorsa volt a legváltozatosabb a sorozat folyamán. Jack-el ellentétben nem a múltjába nyerhetünk bepillantást, hanem láthatjuk az életének a folytatását. Ez olyan, mintha a Szomszédok 3. évadáról beszélnénk, de ez már nem ott játszódik és teljesen mások a szereplők. Egyedül Emma és Brian öccse marad. (meg néha lesznek vendég szereplők) Az ő életében sok kérdés fennmaradt. (SPOILER veszély: Ugyebár születik egy gyermeke, Brian öccsével kavar, a fia elszökik, a lányáról senki nem tud semmit és a lakása sincs.) De akkor miért ez a cím? Ez majd kiderül a sorozatban.

Joe titka: Ez szintén a múltban játszódó sorozat lesz. Jack életével ellentétben, neki nem ismerjük meg a gyerek korát, csak a tinédzser és a fiatal felnőtt Joe-t láthatjuk. Az utolsó részben elhangzott dolgok nyernek értelmet a sorozat által. (Milyen fura, hogy egy mondat köré egy egész sorozatot lehet építeni.)

Olivia szökése: Neki volt talán a legkalandosabb élete eddig. Rengetegszer menekült és még a halálát is megjátszotta. Most megint nagy bajba kerül, de most figyelemmel kísérhetjük, hogy mit is tesz válsághelyzetben.

Brian szenvedése: Egy teljesen ismeretlen szereplő, aki pár részben volt látható és akkor is csak egy-két képkockán. Ő az egyetlen túlélő a szervezet tagjai közül. Ő volt a legifjabb, a legfrissebb és a legtehetségesebb mindközül. Eldönti, hogy feléleszti a szervezetet, ám ez nem megy olyan könnyen, mint gondolná. A kis ártatlannak tűnő fiú beleveti magát az alvilág mélyébe. Talán ez lesz a legdurvább sorozat és a legtöbbet mutató, szóval ez még változhat mert van a talonban még egy sorozat ennek a helyére, de szeretném megnézni, hogy ez mennyire tetszik az olvasóknak.

Hűha! Mennyi jó hírrel örvendeztettél meg minket!
Szerintem nagyon izgalmas és tartalmas évnek nézünk elébe. De ha végiggondoljuk idén mi minden volt, azért el kell ismernünk, hogy az oldalnak jó éve volt.
Visszatérve, Tóth Ádám elkészítette a Spin-off történeteinek a borítóképeit, melyeket a „Tollvonásaink”-nál tekinthettek meg.
Köszönöm Ádám, hogy válaszoltál a kérdéseimre. További jó munkát és sikert kívánok a Simképregény sorozataidhoz!

Kérdezett: Jack
Válaszolt: Tóth Ádám


Készült: 2017.12.29.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése