2018. június 12., kedd

Interjú az írókkal: A fogadás győztese nem más, mint...

Szervusztok!

Lesley M. vagyok, az Amazon Sims közösségének egyik aktív tagja. Ez életem első olyan bejegyzése az oldalon, ahol kérdéseket teszek fel az író kollégáknak. Nagyon megtisztelő és hálás vagyok érte, hogy részem lehetett ebben is.

Lehetséges, hogy a böngészés során ti is találkoztatok a Csábításból jeles játéknak a hirdetéseivel, mellyel arra próbálnak rávenni mindket, hogy regisztráljunk az oldalra és csábítsuk el a fiúkat. Ez önmagában egy érdekes és igzalmas dolog, persze „természetes” is lenne, ha ezt egy lány olvasná. Egy fiú ilyesmire biztos nem vetemedne... kivéve az egyik szerkeszőt, aki Jack néven ír, illusztrál és szerkeszt az Amazon Sims oldalán. Igen, ő egy fiú. Ezt bátran meg merem erősíteni.

Az Amour Sucre – A fogadás című fanfik sorozatra akkor találtam rá, amikor a főszerkesztő feltöltötte az oldalra. A sorozat borítóképe szép rózsaszín, szívecskés... tujdátok, olyan tipikus csajszis. Amiből könnyen ki lehet következtetni, hogy ez egy lányoknak készült romantikus Simsorozat. Majd az írók nevénél felfedeztem a kakuktojást: Jack nevét. Már egy ideje élt bennem a kiváncsiság, de bátorságom nem volt felhozni a témát.

Kyrával idő közben kialakult egy baráti kötelék. Ennek köszönhetően mertem csak megkérdezni:

1. Miért készült el ez a sorozat?
2. Mi az ami egy fiút rátudja venni arra, hogy ebben részt vegyen?

Kyra:
A reklám minket se került el. A családom férfi tagjait teljesen kikészítette a reklám szövege... Még az Amazon Sims oldal alapítása előtt merült fel a fanfikció ötlete. Az ötletgazda Marcsy volt. Ő győzködött, hogy legyen majd fanfikció is az oldalon. Én nem szeretem az ilyet... mert nagyon sokan foglalkoznak vele. 
Erika és Tündi is bekapcsolódott: hogy ők is szeretnének részt venni ebben, de az illusztrálást egyikük se tudja megoldani. Ekkor már úgy voltam vele, hogy rendben, legyen. Leillusztrálom. Vártam az írásra, a vázlatokra, de nem küldték el. Kiderült nem egy Harry Potter vagy egy ahhoz hasonló ismert történetben gondolkoznak...  és az is, hogy a sorozat írásban egyáltalán nincs tapasztalatuk. Ahhoz, hogy a „fanfikcióból” legyen valami, szépen végig kellett zongoráznom velük a történet írás alapjait. Szerintem olvasható volt az oldalon, hogy minden író megalkotott egy saját karaktert. A saját tulajdonságaikkal ruházták fel. Innentől már csak a helyszínek és az alaptörténet hiányzott.

Marcsy:
Én találtam rá a Csábításból jeles játékra. A barátaim akkor már kb. egy éve játszottak vele. Ők vettek rá, hogy regisztráljak. Elolvastam róla az információkat és tényleg jó szórakozásnak tűnt. Megmutattam a többieknek. Tündi és Erika benne voltak. Kyrát napokig győzködni kellett, hogy végre ő is készítse el a saját karakterét. Valami egyedit szerettünk volna közösen alkotni. Ebben az időben már összeállt az Amazon Sims szerkesztő csapata. Csatlakozott hozzánk Jack is. Egy csoportos beszélgetésben felhoztuk a játékot és abból a fanfikció ötletét. Le merem írni, hogy Jack virtuálisan jól kiröhögött minket. Mert hogy „Nincs az az Isten”, hogy ő ebben szerepet vállaljon... Néhány Szefi videó után meggondolta magát. Az is szerepet játszott benne, hogy Jack és Tündi régen jártak. A szerkesztőség csoportos beszélgetéseiben sokszor cinkelték egymást. Így jött a sorozat alcíme „A fogadás”. Ki pasizik jobban Tündi vagy az volt pasija? ...hogy még érdekessé tegyük, beszálltam én, Erika és Kyra is, hogy Jack a tapasztalt, játék függőnek még véletlenül se legyen könnyű dolga.  

Ki az a Szefi?

Jack: 
Néhány évvel ezelőtt még így fogalmaztam volna: „Szefi egy isten”. Régen sok videót készített és töltött fel a youtube-ra. A Csábításból jeles kijátszásával is foglalkozni kezdett. Ő volt rám olyan hatással, hogy ne tántorodjak el az „őrült, abszurd” ötletektől. Legyek bevállalósabb. Mert lehet, hogy egy jó buli lesz. Remekül fogok szórakozni... Imádtam a videót, aktívan követtem. 

Szedjük össze: Kyra segítségével mindenki megalkotta a saját szereplőjét a történethez. Végül Jack is beszállt ebbe projektbe.
Pontosan ez az egész történet hogyan készült? Mi alapján?

Erika:
A regisztrálás után, mindenki egy időben kezdte el a játékot. A játék menete befolyásolta a történetet. Mivel mindenki önmagát adta a történetben, vittünk bele saját gondolatokat és érzéseket is. Kicsit a magánéletünkből is merítettünk.

Tündi:
Egyediségre törekedtünk, de mégis próbáltunk hű maradni az Amour Suce játék történetéhez. Mivel a játék egy szereplős, mi voltunk öten, ezért már az elején nagyon megkellet magyarázni, indokolni miért ennyi diák iratkozott át abba a másik gimibe. 

Jack:
Kyra írt egy vázlatot, amiben a játékmenetét szedte össze. Ez körbe járt. Mindenki párbeszéddel kibővítette, a kreatívabbak meg jobban átfogalmazták a cselekményt, hogy ne legyen annyira vázlatos. Nagyon sokszor küldtük át egymásnak, valaki mindig talált benne valamit, ami bántotta a szemét. Én úgy érzetem, hogy soha nem fog elkészülni... De tényleg nagyon sokszor.

Szerintetek kinek a karaktere sikerült a legjobban?

Erika:
Én Kyra karakterét szerettem nagyon. Mert ami szívén, az a száján. Sokat lendített a gimis történeten.

Marcsy:
Én örültem, hogy végül Jack meggondolta magát. Kellett egy fiú is történetbe. Szerintem mindenkinek jól sikerült a karaktere ahhoz képest, hogy a csapatban, csak Kyra volt az egyetlen tapasztalt író. Nélküle soha nem készült volna el. A Sims 2-ben, nagyon szépen elkészítette őket.

Kyra:
Nekem mindenkié tetszett. Jack és Emara civakodásai tetszettek a legjobban. 

Jack:
Kelly volt nekem a legszimpatikusabb. A karakteremmel szívesen összejöttem volna vele. 

Tündi:
Kyra fantasztikusan megelevenítette a The Sims 2-ben a szereplőket. Csodálatosak voltak. Ennyi év után elmondható, hogy nem lett egy öt csillagos a sorozat. De hát a többség nagyon kezdő volt. Azóta többen is írtunk egy-egy történetet. Szerintem A fogadás című sorozat hirtelen túl nagy falat volt nekünk. Nagyon elhamarkodtuk. Én úgy érzem akkoriban amit tudtunk kihoztuk önmagunkból. Még ha az kezdetben nagyon nehezen ment.

Kinek melyik fiú szereplő volt a játékban a favorit? Kivel szerettek volna összejönni?

Tündi: 
Én Lisanderrel. Tetszik a stílusa. A furcsasága és a szétszórtsága megszokható. Nem baj ha valakinek vannak hibái. Azért van a másik, hogy egy párként kiegészítsék egymást.

Kyra:
Nekem az elejétől kezdve Castiel volt a célpontom. A kamaszkori énemet láttam benne, fiú bőrben.
 
Jack:
Hát én ennek a kérdésnek nem dőlök be! Ne várjon tőlem senki fiú nevet! A csajok rendesek voltak, ha valakinél sikerült eljutnom a randiig, akkor szabadon választhattam a játékban a lány karakterek közül. Persze a szerkesztő társaimat nem választhattam (sajnos). Ők a játékban „elkeltek”. Nekem Irisz és Viola jött be. Amikor választhattam, akkor Iriszhez került közelebb a karakterem. Mivel ő jellemben hasonlóan balhés, lázadó srác, mint Castiel, ezért azt találtuk ki, hogy Amber nála is be fog próbálkozni. Ezzel sikerült még érdekesebbé tenni a történetet. 

Marcsy:
Lisander volt nekem a legszimpatikusabb. 

Erika:
Nekem Castiel és Lisander tetszett.  

Tudtátok, hogy megjelent a folytatása, az „Élet a campuson”? Terveztek folytatást?

Kyra:
Értesültünk róla. Miután végeztem a sorozat feltöltésével, számomra nagyon zavaró volt annak a befejezetlensége. Évekkel ezelőtt megkérdeztük az olvasóktól, hogy legyen-e folytatás? Kaptuk a pozitív visszajelzéseket, hogy részükről rendben van. De nem lett belőle semmi. Én elkezdtem megírni a folytatás vázlatát, megcsináltam a szereplőket, illetve a kéréseknek megfelelően változtattam a kinézetükön. Sajnos, a csapatunk, szerkesztőségünk szétesett. Hirtelen magamra maradtam. Egy darabig egyedül, majd ketten Marcsy-val vittük az oldalt. Később visszatért Jack és Tündi is. Erika tavaly kereset fel minket. 
Tervben van egy összefoglaló, amivel szeretnénk pontot tenni a karaktereink gimis kalandjaira. A játékból már csak három epizód van vissza és utána jön az egyetemes folytatás. Lesz-e abból valami, azt nem tudom. De a gimis kalandot azt már biztos, hogy még a nyáron lezárjuk.



Marcsy:
Én szeretnék folytatást! Végre újra teljes a szerkesztőségünk. Ebben Erika is részt vehetne.

Jack:
Ha lesz folytatás, akkor az biztos jobb lesz, mint amit régen „alkottunk”. Akik kezdők voltak, ennyi idő alatt már szereztek némi rutint. Megnéztem az oldalt és egy-egy kijátszást. Érettebb, komolyabb történetet lehetne belőle kihozni. Engem érdekelne. Már meg is van az új kiszemeltem.

Tündi:
Tetszik amit láttam a folytatásból. Szívesen benne lennék. A játék sajnos, már nem olyan, mint volt. Módosították a napi ingyenes AP és dollár összegét. Sok kritikát olvastam róla. Már egy petíciót is elindítottak, hogy állítsák vissza a régi rendszert. Én kicsit aggódom, hogy túl lassan haladnánk a játékkal. Jobban, mint a régi rendszer idején.

Erika:
A fogadás című történet, nem csak írásból állt. Játszanom is kellett a játékkal, hogy a karakteremnek a történetét letudjam írni. Ez egy hosszas, idő igényes folyamat. Folyamatosan pontokat és dollárt kell gyűjtögetni a játékban, hogy haladni lehessen a történettel. Ez az új rendszer nagyon aggasztó. Nekem ott van a családom, a munkahelyem. Nem tudom mennyi időt tudnék belefektetni a játékba és az írásba. Ha csak az írásról lenne szó, azt megoldanám. De ehhez sok idő és türelem kell.

Kyra, én úgy látom a csapatban a többség nagyon lelkes. Nem gondoltad meg magad?

Kyra:
A változások csak részben váltottak ki a játékosokban pozitív hozzáállást. Már az elején sok kritikát írtak az oldalra. Én nem szeretnék semmit se elsietni. A petíciót jogosnak érzem és várom lesz-e eredménye. 
Látok fantáziát a folytatásban. Igyekszem minél több információt gyűjteni az új és régi szereplőkről, mert úgy érzem az illusztrálás az én feladatom lesz. Én érdekesnek találom, de a játékban az új rendszert kicsit hátránynak. Aki türelmes és kitartó szépen lassan tudni fog vele haladni. De ha van esély arra, hogy visszaállítják a régi rendszert, akkor azt érdekes lenne kivárni. Én azt javaslom várjunk még a folytatás ötletével. Egyenlőre tájékozódjunk, gyűjtögessünk (akció pontokat, dollárt a játék menethez), beszéljünk össze, hogy akik régen A fogadás c. sorozatban benne voltak, azok közül kik folytatnák és kik nem.

A gimis történetnek milyen folytatása lesz? Simsorozat vagy Simnovella?

Kyra:
Ez inkább egy rövid összefoglaló lesz. Minden író, leírja mi történt a karakterével. Ezek a kiegészítések keddenként fognak megjelenni az oldalon, amikor éppen nincs Simnovella premier.

Tegyük fel, a gimis történet után lesz folytatás. De nem mindenkinek a karaktere fog visszatérni.  Akkor úgy folytatnátok, amennyien maradtatok vagy csatlakozhat hozzátok más író is?

Kyra:
Ennyire előre nem terveztem. 
Amihez ragaszkodom, hogy a játékot egyszerre kezdjük el és ne használjunk segítséget: ne vásároljunk dollárt, akció pontot, illetve ne csaljunk. Minden egyes csoportos projektnél felszoktam keresni a szerkesztő kollégákat és az új írókat is (írok egy üzenetet), hogy mik a tervek. A közösségünkben ez egy megszokott tevékenység. Segítünk fejlődni, lehetőséget adni. Továbbá segíteni, hogy megjelenjenek történetek. Az „Élet a campuson” is egy hasonló lehetőség lehetne. De ehhez ismerni kell a történetet, a szereplőket, hogy a fanfikció élvezhető, szórakoztató legyen az olvasók számára.

Arra nem gondoltatok arra, hogy a történet írásához elegendő lehetne a kijátszásokat megnézni a youtube-n?

Kyra:
Én úgy gondolom, hogy minden döntésnek van következménye. Ezt akkor tapasztalhatjuk meg, ha élesben, nyakig benne vagyunk egy adott szituációban. Ebben a játékban szerintem ez a jó. Izgalmasabb egy játék kimenetele által megalkotni egy történetet, mint a fantáziánkra hagyni az egészet. Persze, A fogadás című sorozatban nagyon sok személyes dolgot vittünk bele. De ez az írókon múlik, hogy mi legyen benne és mi nem. 

Jack:
Én nagyon élveztem a játékot. Igaz, voltak benne unalmas epizódok is. Jó bulinak, szórakozásnak éltem meg. Nem tudom mi lesz ennek a sorozatnak a jövője, de én szívesen folytatnám a régi elképzelés szerint.

Köszönöm, kedves tőletek, hogy válaszoltatok a kérdéseimre!

Miután az interjú végét ezzel a mondattal zártam:
„További jó munkát kívánok nektek és remélem, a szerkesztő csapat hamarosan újra összefog egy sorozat erejéig!”.
Hamar jött a hír, hogy az oldal főszerkesztője zöld utat adott a campusos Simsorozat előkészületeire. Így már mindenbizonnyal, még a nyáron összeáll az író csapat és elkészítik a Csábítából jeles c. fanfikció folytatását.

Kérdezett: Lesley M.
Válaszolt: Marcsy, Kyra, Tündi, Jack és Erika

Készült: 2018.06.10.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése