2023. április 5., szerda

Interjú a főszerkesztővel: Legacy of the Underworld I. évad



Sziasztok!

Erika vagyok. Mit szólnátok ahhoz, ha belemélyednék Kyra régi történetének feldolgozásába? Tíz évvel ezelőtt videó változatban futott a The Sims 2 Hungary oldalon egy sorozat, Heritage címmel. Érdekes természetfeletti krimiben volt részünk. Nem sokat tudtunk meg Kaiusról és Urdról. Évekkel később már az Amazon Sims közösség megalapulása után egy rövid előzmény sorozatot kaptunk ugyanezzel a címmel. Majd évekig nem hallottunk semmit hőseinkről. 


Figyelem! Az interjú Spoilert tartalmaz!

Az előzmény már jobban kitért a két főszereplő kapcsolatára. Lényegében egy plátói, viszonzatlan szerelemről szól. Urd miután felnő elhagyja a Raison családot, hogy saját életét élje valahol máshol... Kyra, decemberben kaptunk egy röpke karácsonyi hangulatú képregényt. Érdekes, baljós hangulata volt. Ebből a történetből fog kiindulni a sorozat feldolgozása?

Kyra: Igen, úgy terveztem. De tervben van egy másik rövid képregény, mely az alvilágba mutat némi betekintést. Továbbá tervezek rövidebb-hosszabb információkkal kibővíteni a sorozat adatlapját, hogy még jobban átláthatóbb, érthetőbb legyen a sorozat világa, annak felépítése.

Erika: Ez nagyszerűen hangzik! Mikor olvashatjuk?

Kyra: A rövid történetről még nem tudom, de lehet, hogy Halloweenre fogom időzíteni a premiert. Az információkat szépen lassan ki fogom posztolni és hozzá kapcsolni az adatlaphoz. Mire megjelenik az első epizód addigra ezek az információk már elérhetőek lehessenek.

Erika: Ez egy sok szereplős történet. Én utólag bukkantam rá a The Sims 2-es videó változatára. Nagyon érdekesen kezdődött. Tetszett ahogy Kaius az alvilágban barangol. A négy bölcs, akik az alvilág vezetői, döntéshozói. Egy eléggé jól felépített rendszert láthattunk. De mégis voltak hiányosságai. Marcsy-val beszélgettem, aki akkoriban aktívan követte a sorozatodat és mesélte, hogy sokat panaszkodtál a tartalomhiányról. A játékod hiányos volt: nem voltak állatok, évszakok... és eléggé kreatívan kellett megoldanod a történet kivitelezését.

Kyra: Igen, okozott némi nehézséget. Akkoriban a harmadik széria futott, a  The Sims 2 kiegészítői már nem voltak elérhetőek a boltokban, mivel már kifutott a piacról. Eredeti játékkal rendelkeztem, kevés bővítőcsomaggal. Próbálkoztam letöltött játékkal dolgozni, de csak pár alkalommal indult el. Az akkori asztali gépem régi volt, kevés hely állt rendelkezésemre... voltak akadályok is. Amikor csatlakoztam a The Sims 2 Hungary közösségéhez, adminjaihoz, akkor még egyáltalán nem volt tervben, hogy történeteket fogok készíteni. Pedig sokat bátorítottak. A képeket, történeteket innen-onnan lopkodták, a versenyekről is sokakat ki kellett zárni, mert más oldalakról szedték le és küldték be hozzánk. Ezért kezdtem bele a videózásba. Nem akartam én is más oldalon látni a történeteimet, azt meg pláne, hogy valaki más nevével.

Erika: Erről talán a szerkesztőségbe való csatlakozásomkor olvastam. Emlékszem írtad, hogy több év után csalódtál egy ismerősödben, mert csak akkor bukott le. Több helyen is szerkesztő voltál, így érthető rád is mekkora nyomás, felelősség hárult, hogy úgy osztottál meg történeteket, hogy azt hitted ő írta és illusztrálta. Szerintem most már nem olyan népszerű az illusztrálás, egyre kevesebben készítenek ilyen tartalmakat. Lehet felnőttek, kevesebb a szabadidő, fontosabb dolgok kötik le őket. De azt se tartom kizártnak, hogy megunták, találtak maguknak más hobbit.

Kyra: Igen. Figyelj, tíz év telt el azóta. Én változatlanul lelkesen írok, illusztrálok. Mert kikapcsol, lefoglal... jót tesz a lelkemnek és nem zavar, nincs rám hatással, ha nem kapok visszajelzést. Lehet, furán jön le... nem akarok másoknak megfelelni. Sok minden jár a fejemben és ez egy olyan hobbi ahol kiadhatom magamból. Ha elolvassák, elolvassák... ha nem, akkor nem. Amikor belevágtam ebbe, akkor kíváncsian vártam a visszajelzésekre. De adminként, szerkesztőként több oldalt megjártam, ahol azt tapasztaltam, hogy a látogatók, olvasók „szellemként” vannak jelen az oldalakon és csak abból tudjuk, hogy mennyien látogatták az oldalt, olvasták a bejegyzéseket, amikről az oldalak felmérései beszámolnak. Valahogy kihalt a rajongás, a lelkesedés... amin nem csodálkozom, mert sajnos látogattam olyan oldalakat, ahol az adminok nagyon csúnyán viselkedtek a látogatókkal és az aktív tagjaikkal, akik rendszeresen küldtek be tartalmakat. Szerkesztőként tanúja voltam, ahogy a társaim a látogatókból gúnyt űztek privátban, maguk között... Ilyen tapasztalatok után én megértem, hogy jobbnak látják, ha nem adnak jelet a jelenetükről, kerülik a felesleges szóváltásokat. Ezért is van nálunk rendszeresen szavazás. Nem kötelező, de örülünk ha segítik, támogatják a munkánkat, hobbinkat.

Erika: A Heritage volt az első történeted, amit a The Sims 2-es játékkal forgattál le? Konkrétan a videókra gondolok.

Kyra: Volt még egy, a Hellsing – The Dark City. Nagyon szerettem, az népszerűbb volt. Sajnos csak pár epizód készült el belőle videó változatban. Lehet, azokat is fel fogom tölteni a másik csatornára. Az Amazon Sims alapulása után képekkel illusztrálva jelent meg a sorozat. Annál is volt technikai probléma, így egy év után kapott folytatást és befejezést. Mivel mindent újra meg kellett alkotnom. A mai napig sokat gondolok a szereplőkre, hiányoznak. Főleg vámpíros történetek publikálása.

Erika: Emlékszem rá. Az volt az első vámpíros sorozat az oldalon ami megjelent. Szép romantikus, kalandos történet.
Visszatérve a Legacy of the Underworld c. sorozatra. Mennyi évadra számíthatunk?

Kyra: A videó változat kb. a második évad közepéig jutott el. Nagyon régen írtam ezt a történetet. Úgy emlékszem három évadosra terveztem. Nagyon sok kézzel írott vázlatom van, amit meg kell keresnem és legépelnem. Ami biztos, hogy nem úgy lesz leközölve, mint a többi sorozat. Ez a sorozat egy feldolgozás, tíz évvel ezelőtt egyszer már volt premierje, azóta is megtalálható. Aki régóta követi az oldalt, annak nem lesz akkora újdonság, mint egy új történet. A másik csatornán bárki megnézheti mi fog történni, nem fogom ez miatt privátba helyezni az akkor megjelent epizódokat. 

Erika: Köszönjünk ezt a sok információt! Érdekel, hogy alakul tovább a történet. Sőt, kíváncsi vagyok ennek a feldolgozására. Szerintem a negyedik szériával már sokkal szabadabban kivitelezheted az írásaidat. Jó munkát kívánok hozzá!

Kérdezett: Erika
Válaszolt: Kyra
Készült: 2023. 04.03.

A Heritage I. és II. évad (The Sims 2-es változat) elérhetősége: The Sims Stories - AS Hungary




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése