2020. október 31., szombat

Interjú: Mi újság veled Caspian? Mi a helyzet a sorozatokkal?


Sziasztok!
Erika vagyok és egy hosszabb szünet után visszatértem, hogy elhozzam nektek a legfrissebb információkat: az egyik legkedveltebb írónkról, Caspianról. Több történetet is publikált nálunk, de az igazi áttörést a The Lost Hero c. képregénye hozta meg. 
Ez az év a Covid miatt, se nekünk se másnak sem kedvezett. Ahogy korábban olvashattátok: a főszerkesztőnknek kétszer is meggyűlt a baja a technikával. Mivel ő a fő illusztrátor nálunk, így a történetek, sorozatok megjelenését eléggé befolyásolja. Ebbe az interjúba Kyra is becsatlakozik.

Szia, Caspian! Nagyon régóta nem jelentek meg saját készítésű történeteid. De a neveddel többször is találkoztunk egy-egy történet adatlapján, mint képszerkesztő. Mesélnél erről egy kicsit? Mi volt ezzel a célod?

Caspian: 
Sziasztok! Nekem hatalmas megtiszteltetés, hogy az Amazon Sims író közösségének tagja lehetek. Nekem is sokat segítettek és ezzel szerettem volna viszonozni. A képszerkesztés sokaknak nehézkesen megy vagy nem mindenkinek sikerül úgy, ahogy elképzelte. Nekem eddig mindig volt szabadidőm, továbbá kedvem is hozzá. Akikkel eddig beszélgettem, erre az okokra hivatkoztak. Én felajánlottam a segítségemet, ők örömmel el is fogadták.


Eredetileg az volt a cél, hogy Ekta Sahu - Négy évszak c. sorozata idén fog premierezni. Olvastunk olyat, hogy "nyáron"... ebből majd "ősz" lett... de sajnos Kyra gépe, megint "elhalálozott". Szomorú vagy ez miatt?

Caspian:
Egyáltalán nem. Ez olyasmi, ami bárkivel megtörténhet. Sajnálom, hogy idén kétszer is így alakult, de Kyra mindig lelkesen próbálja megoldani a problémákat, amit pozitívan értékelek. Régóta mozgok a magyar The Sims közösségekben és olvasok olyan kiírásokat, pl.: "Nem indul el a gépem, minden elveszett, ezért a történetem nem fog folytatódni" de olyat is, hogy "Sajnálom, elmarad, nem fogom újra megcsinálni". Ez nagyon elterjedt szokás, bele se gondolnak mennyi ember örömét, érdeklődését veszik el ezzel. Az ilyen kijelentések után, már nem igazán szoktak megbízni a másikban.
Teljesen egyetértek Kyrával, hogy ez nem egy jó hozzáállás. Én sem szeretek csalódást okozni az olvasóknak. Ezért tetszik az ő hozzáállása, lelkesedése. Remélem, sokan vesznek majd róla példát.

A mi közösségünkben is láttunk, olvastunk érdekes kijelentéseket... de jobban szeretjük, ha csak azok az írók maradnak meg nálunk, akik tényleg szeretnek írni, illusztrálni. Nem számít milyen akadályt kell leküzdeniük egy-egy publikálás előtt.
Most térjünk át Kyrához. Mi újság veled? Milyen telefonról nézelődni?

Kyra:
Sziasztok! Eddig nagyon ritkán vettem kezembe a telefonom. Most az utóbbi időben rákényszerültem. Nem könnyű... "Nézelődni", az még úgy rendben van. De oldalt szerkeszteni vele... nekem sokkal kényelmesebb gépről. Már alig várom, hogy visszakapjam a gépem. Nem unatkoztam az elmúlt két hétben: "tanultam", "vizsgáztam"... nagyon boldog voltam, amikor vizsga előtt egy héttel adta meg magát a gépem. Pont azon napom vettem meg a játék új kiegészítőjét... nos, gondoljatok bele, hazavittem és nem tudtam kipróbálni. Ami a legcikibb: A gépet karantén miatt nem lehetett egy ideig elvinni szervizbe, egy ismerőshöz. 
Már csak napok kérdése, hogy megtudjam mi a helyzet a gépemmel, lehet-e kezdeni vele valamit vagy sem. Egy fél évig még szívesen nyúznám, ha lehet.

Erre magunk között csak annyit szoktunk mondani: "Ez jól összejött!"
Remélem, most már jól vagy és jól viselted. Februárban minden történettel kapcsolatos cuccod eltűnt, elveszett. Akkor azt mondtad, mindent előröl kell kezdened, hogy folytatni tud a sorozatokat. Még néhány elkészült epizód is elveszett.
Ezt hogy viselted? Mennyi idő volt míg valamire jutottál?

Kyra:
Én edzett vagyok, nem ez az első eset, hogy mindent elölről kellett kezdenem. A Last of the Paradise sorozathoz hamar összeszedtem a dolgokat, a megmaradt képek alapján sikerült nagyjából ugyanúgy elkészítenem a szereplőket, helyszíneket. Nyár előtt be is fejeztem a sorozatot. A többi sorozat összeállításával, már egész jól haladtam. Nagyon sokat dolgoztam, kevés szabadidőm jutott rá. Így is meglepően jól haladtam. 
Egy biztos, 2020. sem nekünk... bár szerintem másoknak sem lesz a legkedvesebb éve. Amíg élünk, ezt nem fogjuk elfelejteni.

Ezzel én is így vagyok. Az oldalra tekintve, ez egy nagyon rossz, szegényes év volt. Örülök, hogy ilyen jól kezelted. Mi a helyzet most? Sikerült mindent elmentened?

Kyra:
Nagyjából mindent. Szerintem a történetes dolgokat mind sikerült. Amit nem, azt majd telefonos egyeztetéssel megfogom beszélni, hogy mi az amire szükségem lenne és kimentést igényel. Mikulás után erre sor kerül.


Szomorúan fogadtam a hírt, hogy az idei sorozat premierek elmaradnak, jövőre lesznek pótolva. Pontosabban mikor számíthatunk rá?

Kyra:
Jelenleg szeretném visszakapni a gépem, becsatlakozni a karácsonyi pályázatra. Ez az első. Ha tippelnem kellene, szerintem a február az egy reális célkitűzés. Annyira nem is baj, hogy így alakult. Ekta történetét eredetileg úgy terveztük, hogy idén kimegy a Prológus, maga a sorozat jövőre fog futni. A The Dreamers c. sorozatból, idén kettő epizód volt tervben, szintén az is jövőre folytatódott volna. De így talán jobb, hogy nem kell annyit várni az epizódokra. Ez mellett a Youtube csatornánkon is lesznek érdekességek. Rengeteg tervem van, alig várom hogy végre folytathassam az oldalakon a munkát.

Mi is! 
Most újra Caspiantól kérdezek:
Milyen új sorozat van tervben?

Caspian:
Mindig is szerettem volna egy sorozatot írni az Amazon Sims+ oldalra. Nem kellett sokat gondolkoznom azon, milyen legyen.
Az elmúlt hetekben beszélgettem Kyrával arról, hogy jó lenne egy robotos történet az oldalon, amit hiányolok. Sok olyan tartalom van, melyet fel lehetne használni. Ketten együtt már dolgozunk írásban a vázlaton és a szereplőkön.
Izgalmasra és romantikusra tervezzük. A képregénysorozat rövid, néhány epizódos lenne.

Köszönöm szépen nektek, hogy válaszoltatok a kérdéseimre. Neked Kyra, főként! Le a kalappal, hogy telefonról is bevállaltad a kérdések megválaszolását! Minden jót kívánok nektek!  

Kérdezett: Erika
Válaszolt: Caspian és Kyra

Készült: 2020.12.05.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése